7 résultats pour "sculptural"
- COYPEL, Noël (1628-1707) Peintre, partant d'un style qui n'est pas sans s'inspirer de Le Sueur, son art devient de plus en plus sculptural, non sans rechercher des couleurs discrètes et raffinées pour aboutir à un classicisme où dominent les souvenirs de Poussin et de Le Brun.
-
Leonardo da Vinci.
Leonardo's stylistic innovations are even more apparent in The Last Supper, in which he represented a traditional theme in an entirely new way. Instead of showing the 12 apostles as individual figures, he grouped them in dynamic compositional units of three, framing the figure of Christ, who is isolated in the center of the picture.Seated before a pale distant landscape seen through a rectangular opening in the wall, Christ—who has just announced that one of those present will betrayhim—repres...
-
Gothic Art and Architecture
I
INTRODUCTION
Notre Dame Cathedral, Paris
Notre Dame Cathedral, in Paris, was begun in 1163 and completed for the most part in 1250.
and by external arches, called flying buttresses. Consequently, the thick walls of Romanesque architecture could be largely replaced by thinner walls with glass windows,and the interiors could reach unprecedented heights. A revolution in building techniques thus occurred. With the Gothic vault, a ground plan could take on a variety of shapes. The general plan of the cathedrals, however, consisting of a long three-aisled nave interceptedby a transept and followed by a shorter choir and sanctuary,...
-
Modern Art
I
INTRODUCTION
American Gothic
American Gothic was painted by the 20th-century American artist Grant Wood in 1930.
while at the other side a woman in black appears to mourn the end of her participation in the dance. Click on the buttonsto learn more.© Microsoft Corporation. All Rights Reserved. In view of this diversity, it is difficult to define modern art in a way that includes all of 20th-century Western art. For some critics, the most important characteristic ofmodern art is its attempt to make painting and sculpture ends in themselves, thus distinguishing modernism from earlier forms of art that had con...
-
sculpture - sculpture.
3.3. 1 La taille directe Le sculpteur en taille directe attaque le bloc de pierre avec une idée plus ou moins élaborée des formes qu’il veut en dégager ; il peut partir d’esquisses dessinées ou modelées et reporte régulièrement sur son bloc des traits au charbon qui lui permettent de se guider à toutes les étapes de son travail. Celui-ci commence par l’épanelage et le dégrossissage du bloc, par la recherche des plans principaux puis des plans intermédiaires, et se poursuit par le dégagement des...
-
moderne, art - peinture.
La seconde phase, appelée « cubisme synthétique » (1912-1914), est issue de la technique du collage. Des matériaux divers comme le bois, le papier peint, la toile cirée, les journaux, le sable ou les plumes sont collés sur la toile, jouxtant des parties qui sont peintes. L’objet réel, et non plus représenté, est introduit pour la première fois dans une œuvre d’art. Picasso réalise cela pour la première fois avec la Nature morte à la chaise cannée (1912). Bien que les formes restent fragmentées...
-
moderne, art - sculpture.
La seconde phase, appelée « cubisme synthétique » (1912-1914), est issue de la technique du collage. Des matériaux divers comme le bois, le papier peint, la toile cirée, les journaux, le sable ou les plumes sont collés sur la toile, jouxtant des parties qui sont peintes. L’objet réel, et non plus représenté, est introduit pour la première fois dans une œuvre d’art. Picasso réalise cela pour la première fois avec la Nature morte à la chaise cannée (1912). Bien que les formes restent fragmentées...